woensdag 18 april 2012

Dinsdag 17 april Carlsbad Caverns

Om 5 uur vanmorgen laat mijn telefoon luid en duidelijk weten dat er een sms binnen is gekomen. Mijn manager heeft een werkgerelateerde vraag. Ik wacht tot half 7 voor ik antwoord geef.

Als ik dan toch wakker ben kan de tv ook wel aan en pak ik de tablet om de reacties op de blog te lezen. Dat waren er precies 0, dus ik was snel klaar. Dan maar kijken of er nog wat Wordfeud te spelen valt. Ja gelukkig, daar wachten nog wat mensen op een woord van mij. Ondertussen ga ik douchen en bij de Denny's tegenover het hotel kan ik, dankzij de mifi, tijdens het ontbijt gewoon verder spelen.

Ik was toch al van plan om vanmorgen vroeg te vertrekken, want ik wil op weg naar Carlsbad Caverns nog wat cachen. Ik had gisteren gezien dat er een serie ligt langs de 130, de weg die onder Cloudcroft langs door de bergen loopt. De hele serie van 25 caches kan ik niet doen, daar heb ik vandaag geen tijd voor. De 130 is, ook zonder caches, een hele mooie weg en zeker een aanrader voor mensen die door het zuiden van New Mexico trekken. Na zo'n 10 caches besluit ik gas te gaan geven en naar Carlsbad door te rijden. Ik moet dan nog 140 mijl en het is al 11 uur geweest. Ik was van plan om de Caverns via het voetpad te betreden, maar dat ga ik niet meer halen. Dan moet ik vóór half twee aanwezig zijn en dan zou ik wat snelheidsregels moeten gaan overtreden. En dat is in Amerika niet aan te raden. Het was wel erg aanlokkelijk, want druk was het niet op de weg.


Ik heb toch de cruisecontrol maar op de maximum snelheid vastgezet en kom tegen twee uur aan bij de grotten. Ik kan met de lift naar beneden en daar op mijn gemak de ronde door de Big Cave doen. Omdat de grote lift gerenoveerd wordt, moet iedereen met een paar kleine liften naar beneden. Er wordt gewaarschuwd voor wachttijden tot een uur, maar als ik aankom staan er twee mensen te wachten om naar beneden te gaan. De dame die de lift bedient zegt dat het vandaag extreem rustig is en dat idee kreeg ik al op de parkeerplaats. Daar stonden niet meer dan 20 auto's. Het is trouwens wel de bedoeling om de grote lift vóór de zomer weer operationeel te krijgen.

Omdat je bij de tour die ik doe zonder gids door de grot loopt, kun je dat helemaal in je eigen tempo doen. Ik maak hier en daar wat foto's en na ruim een uur ben ik klaar om weer naar boven te gaan. Daar koop ik nog het gebruikelijke magneetje voor op de koelkast en ga vervolgens richting Carlsbad, waar ik vannacht slaap.










Op weg naar de uitgang van het park zie ik nog een onverharde loop road van 9 mijl en ik besluit om die ook maar te doen. Ik ben er nu toch.

Zo ben ik rond vijf uur in het hotel en kan ik nog wat boodschappen doen bij de Walmart. Het avondeten wordt vandaag klaargemaakt door de plaatselijke chinees, die een smakelijk buffet opdient.

Hotel: Motel 6, Carlsbad, New Mexico  $ 51,74 incl. tax (rechtstreeks geboekt)

5 opmerkingen:

  1. Hallo lievie,
    Ik was gisteren wat later met reageren en ik snap je teleurstelling als er nog niet gereageerd is. Maar... ik volg je zeker hoor elke dag. De foto's in de grot zijn best goed gelukt. Dat is altijd maar afwachten in zo'n donkere grot. Mazzel dat er maar zo weinig wachtenden waren, dat is idd extreem rustig.
    Ik moest lachen om je neiging toch harder te gaan rijden, verstandig om het niet te doen id...;-)
    Goede reis naar Santa Fë. Leuke stad enook gezellig. Geniet ervan.
    Liefs Marjan

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Ook ik lees s'morgens eerst je blog. Jammer dat je niet via de natural entrance kon. Ben je nog naar de vleermuizen wezen kijken? Goede reis naar Santa Fe en succes met het cachen.
    groet Ina(Amerika forum)

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Kijk, en hier is de 3e reactie al vandaag. ;-)

    Leuk dat je naar Carlsbad Caverns bent geweest. Heb ik ook al eens bezocht en vond dat prachtig!

    Wist je dat je bij Denny's en IHOP soms gratis internet hebt? Met je mifi heb jij sowieso bereik maar mij viel op dat meer en meer restaurants gratis wifi aanbieden.

    De VLA (Very Large Array) nabij Socorro ging je toch niet bezoeken? Je moet ervan houden maar ik vind die grote schotelantennes elke keer een machtig gezicht, zeker als ze ook nog eens tegelijk draaien. Dat maakte ik afgelopen januari mee.

    Hoe is de temperatuur nou in New Mexico? In januari was het echt koud, hopelijk is het nu t-shirt weer.

    Goede reis vandaag!

    Groetjes,
    Roland

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Ook van ons maar even een reactie, nummer 4 dus :) Ook wij lezen trouw elke dag mee hoor. Heerlijk thuiskomen, kopje koffie en je bericht even lezen.
    Leuk die afwisseling, cachen en wat bekijken.
    Fijne reis verder.
    Groetjes, Lyan en Albert
    Ps: vertel je werkgever even dat er nogal wat tijdverschil is, haha

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Hoi Conny,

    Wat jammer dat je de natural entrance gemist hebt. Dat is echt een geweldige wandeling die je echt het gevoel geeft hoe indrukwekkend diep de grot zit.

    Groetjes,
    Ingeborg en Erwin

    BeantwoordenVerwijderen