dinsdag 17 april 2012

Maandag 16 april White Sands en Alamogordo

Ik zit nu in New Mexico en dat betekent dat ik gisteren de klok een uur vooruit moest zetten. Ik word dus prompt een uur later wakker. Ik heb maar een rit van 70 mijl vandaag dus ik doe rustig aan. Het Best Western waar ik zit serveert een full breakfast dus ik eet vanmorgen gratis.

Rond half 10 vertrek ik richting White Sands. Het was de bedoeling om vandaag twee keer naar het park te gaan, omdat ik vanavond de Sunset Stroll wilde doen. Die gaat helaas vandaag niet door dus het blijft bij één bezoek. Het park is vrij klein en met hier en daar een stop en een korte wandeling ben ik er in twee uur wel doorheen.







Het is een leuk park en het spierwitte zand, of eigenlijk gips, ziet er apart uit.

In het White Sands motel in Alamogordo aangekomen bedenk ik dat ik nog wel wat caches kan zoeken in de omgeving. Er ligt er ééntje bij een pistachio ranch waar ze ook een winkeltje hebben. Eenmaal daar gearriveerd blijken ze nog iets byzonders te hebben. De grootste pistachio van de wereld.


Een aantal pistache gerelateerde knabbels en een gelogde cache rijker ga ik verder op zoek naar de volgende cache.

Na het eten, dit keer bij Chili's, schrijft ik deze blog en ondertussen bekijk ik de nieuwste afleveringen van 2 Broke Girls en Two and a Half Men.

Dit is het motel waar ik nu zit.


Hotel: White Sands Motel, Alamogordo, New Mexico  $ 56,19 inclusief tax (rechtstreeks geboekt)

1 opmerking:

  1. Wat leuk zeg die pistachenoot! Je hebt nog wel meer van die aparte dingen in de Stateszoals die grote meloen in Green River.

    Jammer dat de avondtour bij zonsondergang niet doorging in White Sands.

    Je hebt mijn coin nog niet kunnen droppen he, begrijp ik. Ben benieuwd of het nog lukt.

    Veel plezier maar weer in de grotten van Carlsbad.

    Groetjes Marjan

    BeantwoordenVerwijderen