maandag 9 april 2012

Zondag 8 april De heenreis

Om 6 uur gaat de wekker en de lange reisdag kan beginnen. Om 7 uur vertrekt de shuttlebus van het hotel naar Schiphol en om 7:10 uur kan ik inchecken. Ik berg de instapkaarten op en ga op zoek naar ontbijt. Dit keer ga ik voor gezond met een smoothie en yoghurt met muesli en een grote kop koffie. Ik loop naar de gate om te wachten tot de security check gaat beginnen. Er zijn op deze vroege zondagochtend al mensen wakker waarmee ik wordfeud kan spelen en via whatsapp worden nog wat berichtjes uitgewisseld. Zo gaat de tijd snel en voor ik het weet mag ik uitleggen dat ik echt alleen mijn koffer heb gepakt en nee, ik heb geen pakjes van vreemden meegenomen.

Ik mag als één van de eersten aan boord en installeer me op rij 17 aan het gangpad. Voor de stoel naast me meldt zich niemand. Dat blijft zo tot de deuren dicht gaan en ik heb op de vlucht naar Houston dus 2 stoelen voor mezelf. Ik schuif naar het raam toe en heb bijna de hele vlucht prachtig uitzicht. Alleen boven de oceaan is het bewolkt maar boven land is het bijna de hele tijd wolkenloos. We vliegen over Chicago en ik kan aan mijn kant van het vliegtuig net een deel van de stad zien. O'Hare Airport zie ik mooi liggen.


Bij de lunch wordt de bekende vraag gesteld. Chicken (with potatoes) or pasta. Ik ga voor de pasta en dit blijkt een beef lasagna te zijn. Het smaakt niet eens zo slecht.

Als ik het customsformulier in ga vullen bekijk ik de instapkaart voor de vlucht van Houston naar Las Vegas en zie dat ik niet op de exit row zit. United heeft me verplaatst van rij 21 naar rij 3. Voor in het vliegtuig dus. Maar daar zit toch ....... ? Ik wacht maar even af ...

Bij de immigration in Houston is het vrijwel leeg. Ik ben er dan ook binnen 5 minuten doorheen. De bagage komt snel en is ook snel weer afgegeven. Dan komt de security. Hier staat een rij die de hele hal doorslingert. Dat gaat dus even duren. Er staan mensen te mopperen dat ze hun aansluiting gaan missen. Ik heb ruim 2 uur en dat blijkt ruim voldoende te zijn. Na een goed half uur kan ik mijn schoenen weer aantrekken en mijn laptop weer opbergen en ga ik op zoek naar een Starbucks voor de eerste triple grande skinny vanilla latte van deze vakantie. Het zal vast niet de laatste zijn.

Het vliegveld van Houston heeft geen gratis internet, maar ik had de tip gekregen dat in de buurt van de lounge van United het wifisignaal van de lounge goed op te pikken was. Ik installeer me dus met mijn koffie voor de lounge en kan even het internet op. Niet zo lang want het is alweer tijd om naar de gate te gaan voor de vlucht naar Las Vegas. En ja hoor, ik zit in de business class! Deze vlucht van 3 uur gaat heerlijk relaxed worden! Zodra ik zit wordt het eerste drankje aangeboden en onder het genot van een cranberry apple juice zie ik hoe het vliegtuig zich vult.

We vertrekken op tijd en al snel wordt ook hier een lunch geserveerd. Dit keer op een echt bord met echt bestek. De maaltijd bestaat uit een koude schotel van gegrilde kip met pasta en een fruitsalade met verse aardbeien en ananas. Aan deze service kun je snel wennen, maar het zal wel eenmalig zijn. Nou ja, deze keer geniet ik er van. Ook tijdens deze vlucht is het helder en als ik de Hoover Dam onder ons langs zie gaan weet ik dat we er bijna zijn.



We landen om 17:15 uur in Las Vegas. Hier kan ik meteen door naar de bagageband. Mijn koffer met prioritylabel komt als één van de eersten van de band en dan kan ik naar buiten. Ik voel meteen dat mijn jeans en shirt met lange mouwen hier niet nodig zijn. Die kunnen voorlopig in de koffer!
Om 6 uur sta ik al bij Alamo en 10 minuten later zit ik in een Hyundai Tucson en rij ik naar South Point.

Eenmaal ingecheckt ga ik naar de kamer om de koffer te droppen en me op te frissen. In een outfit die aangepast is aan het weer ga ik naar beneden. Ik ben niet van plan om nog naar buiten te gaan en installeer me achter een slot machine. De eerste 5 dollar is snel weg, maar bij de volgende 5 win ik er 10 terug dus ik heb vandaag niets verloren.
Ik heb geen zin meer om te gaan eten dus ik haal een flesje drinken en een zakje doritos in het winkeltje van het hotel. Ik ga in mijn kamer voor de tv hangen tot mijn ogen dichtvallen. Dat moet rond 9 uur zijn geweest.

Hotel: South Point, $ 44,80 inclusief tax

5 opmerkingen:

  1. Zo te lezen heb je een mooie ontspannende vlucht gehad. Heerlijk dat je in de Business Class gezet werd.

    Heel veel plezier en ik blijf je volgen.

    Groetjes,
    Roland

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Business Class..wat een verwennerij!
    Veel plezier daar, wij lezen mee :)

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Niet verkeerd zeg business Class. Eerst uitsparen en dan toch voor nop zo kunnen reizen!
    Veel plezier in Vegas en het super mooie South Point Hotel Niet te veel vergokken he....;-)

    Tot het volgende verslag. Ik kijk er al naar uit.

    groetjes Marjan

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Veel plezier de komende weken. Op Houston heb je inderdaad Wifi ontvangst op het pleintje waar Panda Express ook zit.

    Groeten,
    Robert

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Veel plezier. Mooi hotel trouwens, voor weinig, groeten, Karst

    BeantwoordenVerwijderen