zondag 22 april 2012

Zaterdag 21 april El Morro

Vanmorgen ben ik vroeg wakker en dat komt goed uit want ik wil op tijd vertrekken. Ook al win ik een uur in Arizona, ik denk dat ik de tijd wel goed kan gebruiken.

Ik had gisteren al gezien dat er een Cracker Barrel op een paar mijl van het hotel zit, dus daar ga ik ontbijten. Ik ben er om kwart over zeven en het is er nog lekker rustig.

Na het ontbijt ga ik eerst tanken en vervolgens draai ik de I-40 op richting Arizona. Het einddoel van vandaag is Holbrook. Onderweg maak ik een omweg om El Morro National Monument te bezoeken. Ook in dit park kan weer een loop trail gelopen worden, maar het is weer heel anders dan de voorgaande parken. Dit park is tot National Monument aangewezen, omdat er veel inscripties in de rotsen rondom een waterbron zijn gemaakt. Deze inscripties werden in eerste instantie door de Pueblo indianen gemaakt en later door de Spanjaarden en de Amerikanen die door dit gebied trokken. De waterbron was een vaste stopplaats voor iedereen die door dit gebied reisde en de rotsen er omheen leenden zich goed voor vroegere graffiti omdat ze zo zacht waren.


De trail door het park stijgt ruim 150 meter en dat is een behoorlijke klim, weet ik nu. En bij een temperatuur van bijna 30 graden ben ik blij met mijn flesje water. Het uitzicht is echter prachtig en het pad loopt helemaal over de rotsen.


Ik ben een kleine twee uur zoet in het park en daarna ga ik weer richting Arizona. Gelukkig heb ik ook vandaag weinig tot geen last van files dus het rijdt lekker snel door.


Onderweg ga ik regelmatig de snelweg af om een cache te zoeken. Dat lukt aardig en ik zit nu ruim boven de 300.

Rond half vijf kom ik aan in Holbrook en check ik in in het WigWam motel, aan de oude Route 66. Dit hotel is in 1950 geopend, maar nadat in 1974 de I-40 werd aangelegd, en het verkeer niet meer over Route 66 ging, is het hotel 14 jaar dicht geweest. In 1988 is het gerenoveerd en opnieuw geopend. De kamers zijn klein voor Amerikaanse begrippen. Ik vind het ruim genoeg.


En dit is mijn (betonnen) tent voor de komende nacht.


Ik heb geen zin om uit eten te gaan en ik haal wat bij de Safeway tegenover het hotel. Ik was van plan om morgen te gaan ontbijten bij Joe & Aggie's Cafe, maar ik zie net op internet dat ze op zondag gesloten zijn. Jammer, maar gelukkig hebben we de foto's nog.

Hotel: WigWam Motel, Holbrook, Arizona  $ 58,27 incl. tax (rechtstreeks geboekt)

3 opmerkingen:

  1. Zo te lezen weer een leuke dag gehad. Ook nog enkele caches in El Morro National Monument zag ik.

    Leuk hè, het WigWam Motel. Heb er ook al eens geslapen. Vond het een leuke ervaring. Ook de cache die daar ligt heb ik 2 jaar geleden opgezocht.

    Jammer dat Joe & Aggie's Cafe dicht is op zondag. Er is altijd nog een Denny's in Holbrook. ;-)

    Goede reis vandaag!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. leuk verhaal over El Moro. Wij hebben er al eens overnacht. Gefeliciteerd met je 300e. Gaat lekker...;-)
    Herkenbaar die foto's bij het Wigwam motel. Ondanks de commercie toch leuk voor de sfeer van Route66. Ik hou er wel van..

    Ben jaloers op het mooie weer. Het is hie maar koud, triest en regenachtig.

    Fijne dag maar weer.

    Groetjes Marjan

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Wat ontzettend leuk dat je in het Wigwam Motel bent gaan slapen. Dat geeft toch echt de Route66 sfeer, lijkt mij.
    Net als Marjan ben ik jaloers op de temperaturen daar. Hier lijkt het wel herfst :(

    Gr. Bianca

    BeantwoordenVerwijderen