zaterdag 21 april 2012

Vrijdag 20 april Naar Albuquerque

Vandaag heb ik een belangrijke opdracht. Ik moet een cache vinden waar ik de Kokopelli coin van Marjan ga achterlaten.
Wat me tot nu toe opgevallen is bij het cachen in Amerika, is dat er maar heel weinig travelbugs en coins in de caches zitten. Ik zie vaak kleine speeltjes en andere frutsels maar travelbugs en coins zie ik bijna niet. Ik heb er nu vijf gezien en alle vijf heb ik ze meegenomen en opnieuw achtergelaten. Twee gaan mee terug naar Nederland. Eentje komt uit Europa en wil eerst de Mont Ventoux bezoeken. Deze is dus nog niet toe aan een Amerikaans avontuur. De andere wil graag steden met brouwerijen over de hele wereld bezoeken en is Amerika nog niet uit geweest. Daar komt nu dus verandering in.

Ik heb in Sante Fe een cache gevonden waarin verschillende travelbugs moeten zitten. Deze ligt vlak bij het vliegveld en wordt regelmatig bezocht. Ik besluit hier de Kokopelli coin in te gaan doen. Ik heb ook nog een travelbug uit Nederland meegenomen die naar Alabama toe moet en die wil ik er ook in achterlaten.

Na het ontbijt van twee bananen en een kop koffie voer ik de coördinaten van de cache in de TomTom in en ga op pad. Ik vind de cache snel en laat de coin en de travelbug achter. Ik hoop dat ze snel opgepikt worden en hun reis voort kunnen zetten.


Nu is het tijd om richting Albuquerque te gaan. Het is maar een uurtje rijden van Santa Fe, maar onderweg wil ik Kasha-Katuwe Tent Rocks National Monument bezoeken. In dit kleine park zijn kegelvormige rotsformatie te vinden. Daarnaast is er een slot canyon waar je doorheen kunt lopen. Het is weer een leuk park en ook hier is het rustig.






Op weg naar Albuquerque kan ik nog wat caches loggen. Nog twee te gaan en dan heb ik er 300 gelogd. Mijn doel was om in Amerika de 200e te halen. Dat is dus ruimschoots gelukt.

In Albuquerque aangekomen heb ik niet zoveel zin meer om iets te gaan ondernemen. Ik besluit maar wat te gaan internetten en voor het eerst deze week lees ik de Nederlandse kranten.
Tegenover het hotel zit een Texaans BBQ-restaurant. Daar wil ik wel gaan eten. Als ik binnen stap blijkt het een soort McDonalds voor bbq te zijn. Achter de counter wordt het vlees klaargemaakt en je kunt het bestellen per half pound of een veelvoud daarvan. Je kunt er potato salad of coleslaw bij pakken en het toetje kun je ook van de voren al uitzoeken. Er staan zeker 30 mensen voor me te wachten dus het moet vast goed zijn. Ik neem een half pound of brisket (mag het een ietsje meer zijn?) met potato salad en banana pudding en neem het mee naar de kamer. Jammer dat in Nederland niet zo'n McBBQ zit.

Hotel: Park Inn By Radisson, Albuquerque, New Mexico  $ 53,33 incl. tax & fees (Priceline)


6 opmerkingen:

  1. Wat leuk dat je de coin van Marjan achter hebt kunnen laten. Ben benieuwd of die z'n doel haalt. :-)

    Kasha-Katuwe Tent Rocks National Monument vind ik ook een mooi park. Ben er nu 2x geweest en beide keren helemaal naar boven geklauterd. Fantastisch uitzicht heb je daar.

    Klinkt lekker die McBBQ. Kende het nog niet.

    Las dat je heerlijke temperaturen hebt. Hier wil het nog niet echt vlotten maar er schijnt verandering in te komen de komende dagen.

    Ga je nu naar de WigWam in Holbrook? Ook in Holbrook kun je leuk cachen, ben er 2 jaar geleden een ochtend zoet geweest. Je moet absoluut een bezoekje brengen aan Joe & Aggie's Cafe: http://www.joeandaggiescafe.com. Is heel bekend onder de Route 66 rijders, heb er 2 jaar geleden ook nog ontbeten.

    Heel veel plezier vandaag.

    (Marjan en ik gaan vandaag naar het GSAK-event in Zuidlaren).

    Groetjes,
    Roland

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Nou wat super Conny dat je mijn coin nu achter hebt kunnen laten. Heel hartelijk bedankt! Ik heb jouw logje gelezen en nu maar hopen dat de coin de reis voort kan zetten naar Delicate Arch. Het is ook mijn ervaring dat er weinig of geen tb's en coins zitten in de caches in Amerika en ook wordt er ontzettend slecht gelogd.

    Leuk dat je ook naar Katuwe Tent Rocks bent geweest. Wij vonden het daar heel erg mooi tussen de tentrocks en vooral het uitzicht van bovenaf.

    Goede reis naar Holbrook en veel plezier in de Wigwam voor het Route66 gevoel. En foto's maken he van de auto's (oldtimers) die daar ook geparkeerd staan.

    Liefs Marjan

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Weer bij gelezen, leuk dat je Katuwe Tent Rocks hebt gedaan, wij vonden het schitterend.
    Ben jaloers op de temperaturen daar, hier is het driekeer niks, koud en regen.
    Fijne dag.
    Gr. Annie

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Kasha Katuwe Tent Rocks staat ook op ons to-do lijstje dit jaar, en je hebt er dus mooi weer bij.
    Hier is het herfst, dus je zit daar erg goed.
    We zagen net dat Las Vegas ook prettige temperaturen heeft dus jouw vakantie kan niet meer stuk!
    Veel succes nog met cachen en een fijne reis verder.
    Groetjes, Lyan

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Wij hebben 2 keer pech gehad met KKTR, misschien dit jaar wel. Ik ga steeds meer begrijpen van het cachen! Mc BBQ zie ik ook wel zitten :-))

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Wat leuk dat je een goed plekje hebt gevonden voor Marjan's coin! Je hebt al een indrukwekkend aantal caches gedaan daar, leuk hoor!
    Kasha Katuwe Tent Rocks staat hier ook nog heel hoog op het lijstje. Hopelijk gaan we volgend jaar die kant op.

    Gr. Bianca

    BeantwoordenVerwijderen