zondag 15 april 2012

Zaterdag 14 april Thunder & Lightning

Vanmorgen om half 6 word ik wakker en hoor de regen tegen het raam kletteren. De voorspelling was al niet zo goed voor vandaag en dat lijkt ook uit te komen. Voor vanmorgen was regen voorspeld, maar vanmiddag moet het droog worden. De temperatuur blijft steken bij zo'n 15 graden.

Een paar mensen maakten gisteren een opmerking over het alleen reizen. Ik moet eerlijk zeggen dat ik het op dit soort momenten niet makkelijk vind. Ik had nu toch graag iemand om tegen te zeuren over het weer en om te overleggen wat de alternatieven zijn voor vandaag. Nu heb ik alleen mezelf en ik ben mijn eigen gezeur snel zat. En ik word er niet vrolijker van.

Maar goed, wat ga ik doen vandaag? Het plan was eigenlijk om op tijd de bergen in te gaan om te cachen en daarna naar Saguaro National Park om wat te hiken. In Saguaro NP liggen geen caches maar in de bergen ten noorden van het NP liggen er genoeg. Maar dat plan ga ik, in verband met de weersverwachting, toch maar aanpassen.

Eerst maar de tv aan en de berichtjes op de blog lezen. Terwijl ik aan het lezen ben hoor ik op de tv iets over de Thunder & Lightning 2012 airshow die vandaag op de luchtmachtbasis in Tucson gehouden wordt. Zoiets heb ik nog nooit gezien en het lijkt me ontzettend leuk om een keer mee te maken. De basis is maar 6 mijl bij het hotel vandaan en de beslissing wat ik vandaag ga doen is snel genomen.

Na het ontbijt bij de IHOP ga ik op weg naar de airshow. Het regent nog een klein beetje maar de temperatuur ligt nog ruim onder de 10 graden. Ik heb een fleece vest en een spijkerjasje mee en die trek ik allebei maar aan.

Op de parkeerplaats van de luchtmachtbasis word ik aangesproken door een militair die een donatie vraagt voor de veteranen. Hij vraagt waar ik vandaan kom en vertelt dan dat hij in Zuid Afrika gelegerd is geweest en daarom een beetje Nederlands spreekt. Hij kan me zelfs van verschillende woorden het verschil tussen het Nederlands en het Zuid Afrikaans uitleggen. Als dank voor mijn donatie krijg ik een petje van de US Army.


Op de basis staat een heel arsenaal aan vliegtuigen die van dichtbij bekeken kunnen worden. De hele geschiedenis van de Air Force staat uitgestald omdat ze vliegtuigen hebben overgehaald van het Pima Air & Space Museum dat ook in Tucson gevestigd is.




De demonstraties die gegeven worden zijn ronduit spectaculair te noemen. De demonstratie van de Combat Search and Rescue (CSAR) laat zien hoe een gewonde soldaat uit een oorlogsgebied gehaald wordt. Compleet met bijtanken van heli's in de lucht en airliften van de gewonde soldaat op een brancard.



Speciaal voor de show was een B2 bommenwerper uit Texas komen vliegen om een paar rondjes over de basis te maken.


Ik ben al met al ruim 5 uur op de luchtmachtbasis geweest en ik ben achteraf blij dat ik vanmorgen het nieuwsitem hierover zag op tv.

Om half 4 ben ik terug op de hotelkamer en ik heb nog geen stukje natuur gezien. Hoog tijd dus om naar het Saguaro NP ten oosten van Tucson te gaan. Hiken zal er niet meer van komen, maar ik weet dat er door het park een weg loopt van 8 mijl en die kan ik nog wel rijden. Het is er lekker rustig en ik rij in een heel rustig tempo het rondje. Af en toe stap ik uit om foto's te maken.



Als laatste actie van vandaag moet er natuurlijk nog een cache gevonden worden. Tot nu toe is het me gelukt om iedere dag minimaal één cache te vinden en dat probeer ik zo lang mogelijk vol te houden. Op de gps zie ik dat er vlak bij de ingang van het NP een cache ligt en die kan ik snel loggen.

Terug bij het hotel haal ik chinees en onder het eten begin ik aan de blog. Straks ga ik nog wat caches voor morgen uitzoeken, als ik van Tucson naar Las Cruces, New Mexico ga rijden.

Hotel: Sheraton Tucson, $ 54,96 inclusief tax & fees (priceline)

4 opmerkingen:

  1. Jammer van het weer maar wat geweldig Conny dat je die show op de luchtmachtbasis meegemaakt hebt. Een goede beslissing. enneh... je mag rustig zeuren hier hoor op je eigen blog. Ook dat moet je van je af kunnen schrijven.

    Leuk dat je ook nog een stukje natuur en een cache meegepakt hebt deze dag. Het is daar toch al zo mooi!.

    Mooie foto's heb je gemaakt Leuk zo tussen het verslag in. Als meelezer krijg je een goed beeld zo.

    Goede reis naar New Mexico.

    Knuf Marjan

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Jammer dat het weer vandaag niet meezat. Op zich wel een unieke gebeurtenis want juist in Tucson regent het bijna nooit... ;-)

    Erg leuk dat je naar de vliegshow bent geweest. Had ik zeker ook erg mooi gevonden. Ben afgelopen januari ook nog naar Pima Air & Space Museum geweest en via de tour nog op de luchtmachtbasis geweest.

    Goede reis vandaag, hopelijk knapt het weer op.

    Groetjes,
    Roland

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Wat een geluk dat je dit tegenkwam op de tv, anders was het misschien wel een hele saaie dag voor je geworden, terwijl je je nu wel vermaakt hebt :) Lijkt me leuk een keer zo'n vliegshow zien.

    Wij wensen je een goede en vooral droge reis verder.

    Groetjes, Lyan & Albert

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Jammer van het weer, maar je hebt zo te lezen een hartstikke mooie dag gehad. Lijkt me heel indrukwekkend om zo'n vliegshow mee te maken!
    Hopelijk heb je morgen wat beter weer. Veel plezier iig!

    Groetjes,
    Bianca

    BeantwoordenVerwijderen