maandag 16 april 2012

Zondag 15 april Rijden, cachen, rijden, cachen ...

Vandaag wordt weer een reisdag. En ik hoop wat meer caches dan gisteren te kunnen loggen.

Ik ben tegen 6 uur wakker en kijk snel naar buiten. Het begint ligt te worden en ik zie geen wolkje aan de lucht. Zo te zien aan de bomen is de wind ook gaan liggen. Dit belooft een mooie dag te worden. Ik ga vandaag een kleine 300 mijl rijden en onderweg ga ik proberen wat caches op te pikken.

Maar eerst ontbijt. Gisteren zag ik vlak bij het hotel The Good Egg zitten. Daar zullen ze vast een goed ontbijt serveren. Als ik de menukaart bekijk valt me één ding op. Bijna alles wordt opgediend onder minimaal één soort kaas. En als ik iets niet lust dan is het kaas. In Amerika maken ze er toch al vaak een gewoonte van om overal kaas over te doen. Sandwiches, burgers, pasta, omeletten, overal willen ze kaas over doen.
Ik kies een gerecht en vraag of ze het zonder kaas kunnen maken. De serveerster vraagt meteen of ik een lactose allergie heb en of ze daar verder nog rekening mee moeten houden. Ik stel haar gerust en zeg dat ik 'gewoon' geen kaas lust.

Na het ontbijt begin ik aan de rit naar Las Cruces, New Mexico. De TomTom laat zien dat ik het grootste deel van de reis op de I-10 interstate door ga brengen.


Links en rechts van de snelweg liggen caches en af en toe pak ik een afrit om ze te loggen. Vlak buiten Tucson begint het in ieder geval goed met een serie van een stuk of 15. Ik heb het totaal aantal nog niet bekeken, maar het zullen er rond de 25 zijn. Een mooie score voor vandaag.

Rond half 5 kom ik aan in Las Cruces en hier slaap ik vannacht.


Ik ga eten bij The Village Inn vlakbij het hotel en na het eten volgt het gebruikelijke ritueel van weblog schrijven en caches voor morgen uitzoeken.

Hotel: Best Western Mission Inn, Las Cruces, New Mexico, $ 54,60 incl. tax & fees (priceline)


2 opmerkingen:

  1. Een mooie cachescore weer voor deze dag. Het is toch een leuke onderbrekeing van zo'n lange rijdag.
    Ben benieuwd wat je vind van White Sands. Geniet ervan, het is een prachtig park.

    Groetjes Marjan

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Inderdaad, een mooi score qua caches gisteren. Zag de serie al staan. Je gaat goed, nu al meer caches in Amerika gedaan dan in Nederland. ;-)

    Grappig dat jij ook geen kaas lust, ik dus ook niet. Moet er ook altijd erg rekening mee houden in Amerika. Gelukkig is dat nooit een probleem.

    Veel plezier weer vandaag!

    Groetjes,
    Roland

    BeantwoordenVerwijderen